Osobní branding je schopnost komunikovat o tom, co umíme a kdo jsme.

Komunikace sebe sama je disciplína ne zrovna jednoduchá. Sociální sítě se plní nabídkami služeb, on-line produktů, influencer marketing jede na plné obrátky a kronika našich aktivit přetéká, ale jak to ve skutečnosti vypadá, když jsme off-line? Či-li nezávislí na internetu? 

Velká část našeho profesního a také osobního úspěchu závisí na tom, aby ostatní uznali naši hodnotu.

Snažíme se o to, když se ucházíme o novou pracovní příležitost, chceme kariérní růst v rámci firmy, začínáme podnikat nebo jsme Leader a máme udávat směr a zajistit výsledky.

Co uděláte, když budete chtít přivést na trh nový produkt nebo ten starý budete chtít inovovat? 

Ne, nemyslím si, že jsme nějaké zboží, ale ty principy tvorby, rozvoje a komunikace osobní značky jsou prakticky stejné jako u marketingového plánu produktu nebo image kampaně firmy a budování povědomí o značce. 

Také si potřebujeme vybudovat povědomí o nás samotných. O tom, kdo jsme, co umíme a jací jsme. O tom, co můžeme nabídnout.

Jde o to, aby když je na trhu nebo v kariéře nová příležitost navázat spolupráci, získat zajímavý kontrakt (podle toho, co děláte), tak aby si lidé vzpomněli právě na vás!

Aby o vás věděli, v čem jste dobří. 

Aby si spojili vaše jméno a tvář s vaší odborností, kvalitou i nabídkou. A ano! Aby uznali vaši hodnotu. 

Když mluvíme o osobním brandingu, osobní značce, jde především o zvolenou strategii, kterou přirozeně zařadíte do vaší praxe, do vaší komunikace i života. 

Jde o vytvoření jedinečné autentické profesní identity, která má smysl a funguje, ale musí být pravdivá. Z dlouhodobého hlediska se opravdovost osobních značek vyplácí. 

Osobní branding má několik fází, kterými projdete viz diagram níže. 

Nejvíce pracné i časově náročnější je právě objevování vlastní identity. Tady se většinou musíte zastavit a ponořit se tak trochu, omlouvám se, spíše více, do sebe!

Ale tento ponor se rozhodně vyplatí, protože když ho uděláte poctivě, tak o to snazší a přirozenější budou další kroky. 

Jak objevit a definovat svou osobní značku? 

Nad čím se můžete zamyslet? 

  • Jak vás v současnosti vnímají vaši kolegové, a odborníci z oboru?
  • Jaké jsou vaše jedinečné silné stránky a oblasti vaší expertizy?
  • Jaké jsou vaše hodnoty a co vás pohání ve vašem profesním a soukromém životě?
  • Jak komunikujete a kde jste vidět?
  • Jak chcete, aby vás ostatní vnímali?

Jaké otázky si můžete položit? 

  • Za čím si skutečně stojíte a co můžete nabídnout?
  • Kdo je vaše konkurence?
  • Kdo je váš Decision maker? 
  • Kde jsou vaše cílová publika? 
  • V čem jste výjimeční a existuje nějaká díra na trhu, příležitost?
  • Co potřebujete zlepšit, získat, udělat, abyste byli žádaní a uznávaní ve svém oboru?

Tak a teď si můžete sestavit svůj akční plán, jak komunikovat a implementovat svou osobní značku na různých platformách a médiích. Vytvořit si mix komunikačních kanálů on-line a také off-line.

Ujistěte se, že budete konzistentní, a že se dostanete k vaší cílové skupině. Je důležité to sladit s hodnotami, posláním a sdělením, které jste si určili.

Získáte tím více, než si teď možná myslíte.

Vaše Lenka L.

Odkaz na video na Instagramu na téma „OSOBNÍ ZNAČKY“ https://www.instagram.com/p/C35FzyAMbQUmJMaQilL44x5kokDGUr2rs1fO5c0/

Nové klientské balíčky pro rok 2024:

https://www.theartofsales.cz/balicky-pro-vas-osobni-branding/




Pokračovat ve čtení: Osobní branding je schopnost komunikovat o tom, co umíme a kdo jsme.
			
Nech to koňovi. Nápady, které přicházejí samy.

Nech to koňovi. Nápady, které přicházejí samy.

Přemýšlela jsem o tom, jak je možné, že ty nejlepší nápady k nám přicházejí tak nějak mimoděk. Není to během brainstormingu a ani, když úpěnlivě přemýšlíme a potřebujeme vymyslet nápad či řešení za „milión“. A tak jsme si řekla, že se na to „musím“ podívat...

Jsou osobní prodejní schůzky už „out“? 

Jsou osobní prodejní schůzky už „out“? 

Osobní schůzky jsou ideální pro složitá jednání, budování důvěry a vytváření sítě osobních kontaktů, zatímco on-line schůzky jsou pohodlné, šetří čas a cestovní náklady a umožňují plánovat flexibilněji. 

Volba mezi těmito dvěma možnostmi často závisí na konkrétním kontextu, cílech setkání a také produktu či službě, kterou nabízíte.

Lenka L. Benetková

+420 724 810 810

3 + 2 =