Komunikace sebe sama je disciplína ne zrovna jednoduchá. Sociální sítě se plní nabídkami služeb, on-line produktů, influencer marketing jede na plné obrátky a kronika našich aktivit přetéká, ale jak to ve skutečnosti vypadá, když jsme off-line? Či-li nezávislí na internetu?
Velká část našeho profesního a také osobního úspěchu závisí na tom, aby ostatní uznali naši hodnotu.
Snažíme se o to, když se ucházíme o novou pracovní příležitost, chceme kariérní růst v rámci firmy, začínáme podnikat nebo jsme Leader a máme udávat směr a zajistit výsledky.
Co uděláte, když budete chtít přivést na trh nový produkt nebo ten starý budete chtít inovovat?
Ne, nemyslím si, že jsme nějaké zboží, ale ty principy tvorby, rozvoje a komunikace osobní značky jsou prakticky stejné jako u marketingového plánu produktu nebo image kampaně firmy a budování povědomí o značce.
Také si potřebujeme vybudovat povědomí o nás samotných. O tom, kdo jsme, co umíme a jací jsme. O tom, co můžeme nabídnout.
Jde o to, aby když je na trhu nebo v kariéře nová příležitost navázat spolupráci, získat zajímavý kontrakt (podle toho, co děláte), tak aby si lidé vzpomněli právě na vás!
Aby o vás věděli, v čem jste dobří.
Aby si spojili vaše jméno a tvář s vaší odborností, kvalitou i nabídkou. A ano! Aby uznali vaši hodnotu.
Když mluvíme o osobním brandingu, osobní značce, jde především o zvolenou strategii, kterou přirozeně zařadíte do vaší praxe, do vaší komunikace i života.
Jde o vytvoření jedinečné autentické profesní identity, která má smysl a funguje, ale musí být pravdivá. Z dlouhodobého hlediska se opravdovost osobních značek vyplácí.
Osobní branding má několik fází, kterými projdete viz diagram níže.
Nejvíce pracné i časově náročnější je právě objevování vlastní identity. Tady se většinou musíte zastavit a ponořit se tak trochu, omlouvám se, spíše více, do sebe!
Ale tento ponor se rozhodně vyplatí, protože když ho uděláte poctivě, tak o to snazší a přirozenější budou další kroky.
Jak objevit a definovat svou osobní značku?
1.
Jedním z klíčových kroků v tomto procesu je audit vaší osobní značky. Revize toho, co vlastně chcete a kde se nacházíte. To zahrnuje vyhodnocení vaší současné osobní značky a identifikaci oblastí pro zlepšení s ohledem na cíle a vizi, které v současnosti máte nebo plánujete do budoucna.
Nad čím se můžete zamyslet?
- Jak vás v současnosti vnímají vaši kolegové, a odborníci z oboru?
- Jaké jsou vaše jedinečné silné stránky a oblasti vaší expertizy?
- Jaké jsou vaše hodnoty a co vás pohání ve vašem profesním a soukromém životě?
- Jak komunikujete a kde jste vidět?
- Jak chcete, aby vás ostatní vnímali?
2.
Další krok, který potřebujete udělat? Udělejte si průzkum ve vašem oboru. Zaměřte se na konkurenci a cílové publikum. Získáte tím cenné informace z trhu, můžete identifikovat díry na trhu a více porozumět potřebám a hodnotám lidí, se kterými chcete rezonovat.
Jaké otázky si můžete položit?
- Za čím si skutečně stojíte a co můžete nabídnout?
- Kdo je vaše konkurence?
- Kdo je váš Decision maker?
- Kde jsou vaše cílová publika?
- V čem jste výjimeční a existuje nějaká díra na trhu, příležitost?
- Co potřebujete zlepšit, získat, udělat, abyste byli žádaní a uznávaní ve svém oboru?
Tak a teď si můžete sestavit svůj akční plán, jak komunikovat a implementovat svou osobní značku na různých platformách a médiích. Vytvořit si mix komunikačních kanálů on-line a také off-line.
Ujistěte se, že budete konzistentní, a že se dostanete k vaší cílové skupině. Je důležité to sladit s hodnotami, posláním a sdělením, které jste si určili.
Získáte tím více, než si teď možná myslíte.
Vaše Lenka L.
Odkaz na video na Instagramu na téma „OSOBNÍ ZNAČKY“ https://www.instagram.com/p/C35FzyAMbQUmJMaQilL44x5kokDGUr2rs1fO5c0/
Nové klientské balíčky pro rok 2024:
https://www.theartofsales.cz/balicky-pro-vas-osobni-branding/
Pokračovat ve čtení: Osobní branding je schopnost komunikovat o tom, co umíme a kdo jsme.